Regulamin współpracy


Regulamin współpracy

Podstawowe pojęcia:
Strona znormalizowana 1800 znaków ze spacją (zzs)
Arkusz wydawniczy – 40 000 zzs lub 700 linijek poezji
Liczba znaków jest obliczana przy pomocy funkcji edytora tekstu
Typy obsługiwanych plikówdoc, docx, rtf, odt, pdf
Korekta -
wyeliminowanie błędów ortograficznych, gramatycznych, interpunkcyjnych. Nie poprawia się błędów stylistycznych, logicznych ani rzeczowych, tekst nie musi być zweryfikowany przez autora. Redakcja - opracowanie tekstu pod względem poprawienia stylu, budowy i szyku zdań, ocena logiczności, ujednolicanie zapisów językowych (skróty, nazwy, daty, formy liczebników itp.), błędów stylistycznych (retorycznych, frazeologicznych, składniowych, leksykalnych), merytorycznych (daty wydarzeń, nazwy, skróty itd.).Tryb ekspresowy – Realizacja usługi następuje natychmiast po otrzymaniu zapłaty i zostaje ukończona odpowiednio:
1 doba - do 20 stron znormalizowanych
2 doby – 21-40 stron znormalizowanych itd.
W przypadku tekstu trudnego 10 stron w ciągu doby.
Tekst trudny – tekst najeżony błędami wszelakiego rodzaju, trudny do odczytania. W skrócie: tekst, w którym błędów jest więcej od liter. Rzadko się takowe teksty zdarzają, ale jednak zdarzają.
Zasady współpracy

1. Wykonawcę i Klienta obowiązują niniejsze zasady współpracy. Wykonawca udostępnia je w przesłanym pliku, a Klient akceptuje je w chwili złożenia zamówienia.
2. Wykonawca świadczy usługi korekty, redakcji i przepisywania tekstów.
3. Wykonawca przyjmuje do redakcji, korekty teksty zapisane w plikach w formacie DOC, DOX, PDF, ODT, RTF
4. Poprawki dokonywane są w tekście zawartym w pliku, za pomocą programów komputerowych oraz dostępnych w nich opcji pozwalających Klientowi na zatwierdzanie ich i odrzucanie.
5. Po otrzymaniu materiałów i ustaleniu zakresu prac Wykonawca przedstawia Klientowi cenę za usługę oraz termin wykonania. Cena jest ustalana na podstawie liczby stron znormalizowanych bądź arkuszy wydawniczych. Termin wykonania określany jest na podstawie trudności tekstu oraz ilości zleceń przyjętych przez Wykonawcę.
6. Klient zobowiązany jest do podania danych osobowych i teleadresowych umożliwiających wystawienie rachunku.
7. Realizacja usługi rozpoczyna się po zaakceptowaniu przez Klienta ceny i terminu oraz po dokonaniu zapłaty. W przypadku tekstów krótkich (do 44 stron, 2 arkuszy wydawniczych) zapłata za usługę pobierana jest z góry. W przypadku tekstów dłuższych (powyżej 44 stron, 2 arkuszy wydawniczych) Wykonawca zgadza się na wniesienie zapłaty w dwóch częściach. Połowy kwoty z góry i połowy kwoty po zakończeniu usługi.
8. Warunkiem przystąpienia Wykonawcy do realizacji usługi jest odebranie drogą mailową podpisanego rachunku oraz zaksięgowanie wpłaty całości lub części ceny na koncie Wykonawcy.

Realizacja

1.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z zachowaniem należytej staranności. Wytyczne oraz instrukcje dotyczące usługi powinny zostać przekazane pisemnie przez Klienta przed jej realizacją. W przypadku braku wskazówek od Klienta Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za rozbieżność wykonanej usługi z oczekiwaniami Klienta.2. Zlecenie uznaje się za zrealizowane z chwilą przekazania gotowego materiału Klientowi w formie pliku doc, docx, odt, rtf, pdf drogą elektroniczną.3. Wykonawca zastrzega sobie prawo do powierzenia wykonania określonych prac wybranym przez siebie podwykonawcom.4. W przypadku gdy Wykonawca nie będzie w stanie zrealizować opłaconej usługi, poinformuje o tym Klienta i zwróci mu wpłaconą przez niego kwotę.
Inne
1. Wykonawca nie gwarantuje, że usunie wszystkie błędy. Jest to prawie niemożliwe, zwłaszcza przy zaledwie kilku czytaniach przesłanego przez Klienta tekstu. Jeśli Klient ma zastrzeżenia co do wykonanej usługi może złożyć reklamację (pisemną poprzez e-mail) w ciągu 14 dni od daty otrzymania od Wykonawcy plików z zamówioną usługą. Zastrzeżenia mogą dotyczyć wyłącznie jednoznacznych uchyleń od zasad, reguł, norm występujących w języku polskim. 2. Wykonawca rozpatrzy reklamację w ciągu 7 dni od zgłoszenia i przedstawi Klientowi. Jeśli w terminie 7 dni Klient nie ustosunkuje się do zgłoszenia, Wykonawca uzna, że Klient zaakceptował jego stanowisko.
3.
Wykonawca nie odpowiada za błędy merytoryczne np. w zapisach prawnych, cytatach, przytoczeniach faktów itp. Ze swojej strony Wykonawca dołoży starań, by wyeliminować podstawowe błędy. 4. Reklamacja nie zostaje uznana, jeśli dotyczyć będzie tekstu opracowywanego w trybie ekspresowym. 5. Reklamacja złożona po upływie 14 dni od zrealizowania usługi nie zostanie rozpatrzona. 6. W przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji Wykonawca natychmiast wykona nieodpłatną weryfikację i poprawę usługi lub zwróci Klientowi kwotę w wysokości odpowiadającej skali pozostawionych błędów. Kwota zostanie zwrócona na konto, z którego nastąpiła płatność,w ciągu 7 dni roboczych.
Ochrona danych osobowych i treści
Wykonawca nie ujawnia osobom trzecim (poza podwykonawcami – Realizacja pkt3) informacji i dokumentów związanych z realizacją usługi.

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.